هلیکس گیم

گزارش تحلیلی بر حملات دیداس 2018 تا 2020

سامان ملک پور
سامان ملک پور
در ابتدا از سرویس های وبلاگ شروع کردم سال 1393 و وقتی علاقه خودم رو به این زمینه دیدم بیشتر به روی طراحی وبسایت وقت گذاشتم و تونستم در زمینه طراحی و بهینه سازی وبسایت سایت تخصص کافی کسب کنم ولی برای من کافی نبود و در ادامه به سمت شبکه های اجتماعی و بهینه سازی موتورهای جست و جو رفتم و مهارت کافی در این زمینه رو کسب کردم و از سال 1401 به طور متمرکز به روی بحث تبلیغات ، هک رشد و MBA مطالعه میکنم و این مسیری هستش که من ازش لذت میبرم و پایانی نداره ....

آنچه در این مطلب می‌خوانید :

گزارش تحلیلی حملات دیداس در سال های 2018 الی 2020

سال 2020 همه گیری کروناویروس COVID-19 را به جهان آورد. اقدامات قرنطینه ای که تقریباً در سراسر جهان وضع شده است، اینترنت را بسیار فراگیرتر از همیشه کرده است.
ما شاهد افزایش 7 درصدی در تعداد افرادی بودیم که در شبکه جهانی وب کاوش می‌کردند – این تعداد 298 میلیون کاربر جدید است. طبق تحقیقات DataReportal، یک کاربر متوسط حدود 100 روز را در طول «سال کووید» آنلاین سپری کرده است.
دستگاه های اینترنت اشیا (IoT) و خدمات ابری به تدریج گسترش یافتند. از آنجایی که اینترنت ضروری‌تر می‌شد، حملات DDoS مدام در حال افزایش یافتن بودند. بدخواهان سریعتر، حیله گرتر شدند و دامنه دسترسی خود را گسترش دادند. راه اندازی حملات DDoS در بسیاری از کشورها غیرقانونی است، اما سفارش آن چندان پیچیده نیست. افراد بد و رقبای بی پروا از آن سوء استفاده می کنند.
حملات DDoS همچنان آفت اینترنت است: از کار افتادن سرویس، تاخیر وب‌سایت یا عدم دسترسی می‌تواند اثرات مخربی بر شهرت برند، اعتماد مشتری و درآمد شرکت داشته باشد.
بنابراین هلیکس چه نوع حملاتی را در حین محافظت از مشتریان در این سه سال تجربه کرد؟ در گزارش ما بخوانید. این گزارش مروری بر حملات DDoS که مشتریان هلیکس را در طی سال‌های 2018-2020 هدف قرار داده‌اند، ارائه می‌کند.
 

جنبه های کلیدی

فرکانس : تعداد حملاتی که شبکه هلیکس را هدف قرار می دهند هر سال دو برابر می شود. اگر داده های جمع آوری شده برای سال 2020 را حداکثر (100٪) در نظر بگیریم، آنگاه نرخ برای سال 2019 برابر با 57٪ و برای سال 2018 33٪ است.
| HelixGame | هلیکس گیم
مدت زمان: 98 درصد از همه حملاتی که مشاهده کردیم کمتر از یک ساعت به طول انجامید.
اندازه: تمایل به انتقال به حملات عمده بیش از 5 گیگابیت در ثانیه وجود دارد.
حملات عظیم: تعداد حملات بیش از 100 گیگابیت بر ثانیه در سال 2019 نسبت به سال 2018 5 برابر افزایش یافته است. در سال 2020 با سرعت کمتری به رشد خود ادامه داد.
 

توزیع حملات بر اساس ماه

برای اولین بار در کل سال 2020 (به جز اکتبر)، تعداد کل حملات DDoS که در سطوح L3-L4 OSI شناسایی کردیم از آگوست، فعال ترین ماه سال 2019، فراتر رفت.
پر حادثه ترین ماه سال 2020 ژانویه بود. تعداد حوادث مرتبط با DDoS 2.8 برابر بیشتر از میانگین ماهانه سال 2019 بود.
تجزیه و تحلیل سه ساله توزیع حملات بر اساس ماه نشان می دهد که حملات DDoS ماهیت فصلی ندارند. فقط آگوست است که به طور مداوم در میان 3 ماه پر حادثه سال قرار دارد.
| HelixGame | هلیکس گیم

توزیع حملات بر اساس روزهای هفته

برای حملات DDoS در سال 2020، شلوغ ترین روزهای هفته چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه بود. در روزهای دوشنبه و آخر هفته شاهد رکود در فعالیت بودیم.

 

| HelixGame | هلیکس گیم

مشخصات

چندین رویکرد برای اندازه گیری اندازه حملات DDoS در سطح L3-L4 OSI وجود دارد. یکی حجم ترافیک یا نرخ بیت آن (بیت در ثانیه / BPS) است. دیگری تعداد بسته ها یا “نرخ بسته” (PPS) است.
حملات BPS بر روی پیوندهای شبکه قربانی متمرکز است، در حالی که حملات PPS با هدف پایان دادن به منابع روترها، سرورها یا سایر تجهیزات شبکه است.
 

ساختار

اکثر حملات سال 2020 بین 1 تا 5 گیگابیت بر ثانیه و 1 تا 10 میلیون پی پی اس بوده اند: اکثر این گونه فعالیت های مخرب توسط آماتورها انجام می شود که شامل ابزارهای ساده ای است که کمتر از چند دلار هزینه دارند. حملات کوچک همچنین می تواند به عنوان یک ترفند برای مهندسان امنیتی به عنوان منحرف کردن حواس از سایر حملات سایبری یا به عنوان چالشی برای اقدامات امنیتی موجود عمل کند.
| HelixGame | هلیکس گیم

اندازه

در دو سال گذشته حملات DDoS بیشتر از 100 گیگابیت در ثانیه افزایش یافته است. تعداد چنین حملاتی در سال 2019 نسبت به سال 2018، 6.3 برابر افزایش یافت و در سال 2020 رو به افزایش بود.
| HelixGame | هلیکس گیم
تعداد فزاینده حملات DDoS گسترده یک پرچم قرمز است. دلیل دلهره افزایش قدرت تجهیزات مخابراتی، نرخ بالاتر انتقال داده توسط کاربر نهایی و ظریف تر شدن عوامل بد در هنگام استفاده از ابزار برای انجام حملات در مقیاس بزرگتر است.
علاوه بر این، حملات گسترده نه تنها بر شبکه شرکت بلکه بر ارائه دهندگان خدمات میانی نیز تأثیر می گذارد: ارائه دهندگان میزبانی وب، مراکز داده و ISP ها.
 

پروتکل ها

بردار حمله اصطلاحی است که برای توصیف روش حمله استفاده می شود. محبوب ترین پروتکل های مورد حمله در سال 2020 همچنان TCP و UDP هستند. آنها به ترتیب 59% و 28% موارد را تشکیل می دهند.
| HelixGame | هلیکس گیم

هلیکس یک نیروی قابل توجه در مبارزه با تهدیداتی است که معمولاً حملات چند بردار هستند که برای آفلاین کردن کل شبکه طراحی شده اند. همانطور که حملات پیچیده تر می شوند، لازم است حفاظت کافی برای ایمن نگه داشتن شرکت ها در همه زمان ها ارائه شود.

محافظت از زیرساخت شبکه شما در برابر حملات DDoS

هلیکس از سال 2018 در کاهش حملات DDoS در سطوح L3-L7 OSI تخصص دارد. برای این منظور، ما از الگوریتم‌های اسکراب منحصر به فرد، هوش مصنوعی و فناوری‌های خود توسعه‌یافته استفاده می‌کنیم. متخصصان صنعت درجه یک ما زمان کار مداوم را تضمین می کنند. ما برای کسب و کار آنلاین شما در تمام ساعات شبانه روز اینجا هستیم.
ده ها مشتری از جمله تابلوخوانی، رسانتو، آوابصیر و … به ما اعتماد دارند.
 
مشتریان هلیکس چرا ما را انتخاب می کنند :
 
  • شبکه توزیع جغرافیایی شامل گره های پاک کننده در سراسر جهان.
  • فناوری های خود توسعه یافته پردازش ترافیک و پاکسازی؛
  • سیاست قیمت گذاری شفاف بدون هزینه حمله؛
  • دوره آزمایش رایگان برای راه حل های استاندارد؛
  • آمار ترافیک جامع در منطقه مشتری

میانگین امتیازات ۵ از ۵

تمامی حقوق برای هلیکس گیم محفوظ می‌باشد.