نحوه انتخاب بهترین پردازنده سرور CPU در سال 2022؛ (ماین کرفت و…)

تصویر سامان ملک پور
سامان ملک پور
در ابتدا از سرویس های وبلاگ شروع کردم سال 1393 و وقتی علاقه خودم رو به این زمینه دیدم بیشتر به روی طراحی وبسایت وقت گذاشتم و تونستم در زمینه طراحی و بهینه سازی وبسایت سایت تخصص کافی کسب کنم ولی برای من کافی نبود و در ادامه به سمت شبکه های اجتماعی و بهینه سازی موتورهای جست و جو رفتم و مهارت کافی در این زمینه رو کسب کردم و از سال 1401 به طور متمرکز به روی بحث تبلیغات ، هک رشد و MBA مطالعه میکنم و این مسیری هستش که من ازش لذت میبرم و پایانی نداره ....

آنچه در این مطلب می‌خوانید :

سرور چیست (مقدمه ای بر نحوه انتخاب بهترین پردازنده سرور) ؟

به زبان ساده، سرور نوعی برنامه کامپیوتری است. وظیفه اصلی آن این است که واسطه ارتباط بین سایر برنامه های کامپیوتری و کاربران آنها باشد. همچنین، اکثر مردم کامپیوترها را به عنوان سرورها می نامند، آنهایی که در مراکز داده بزرگ انباشته شده اند. بنابراین یک سرور می تواند نرم افزار، یک کامپیوتر فیزیکی یا یک ماشین مجازی باشد. همه عملکردهای متفاوتی دارند. خرید سرور مجازی گیم ایران مناسب برای راه اندازی سرور ماینکرافت

انواع مختلفی از سرورها وجود دارد که موضوع کاملاً دیگری است. شما می توانید اطلاعات دقیقی را در مقاله من در مورد انواع مراکز داده و اتاق های سرور پیدا کنید.

CPU چیست؟

CPU مخفف “Central Processing Unit” است و یکی از اجزای ضروری هر دستگاه دیجیتالی است. CPU جایی است که پردازش و اجرای دستورالعمل ها اتفاق می افتد. نکته مهم در مورد CPU این است که کار زیادی به تنهایی انجام نمی دهد. بنابراین اگر می‌خواهید بهترین سرور CPU را داشته باشید، باید تمام سخت‌افزارهای ضروری دیگری را که همراه آن ارائه می‌شود در نظر بگیرید.

CPU ها بر اساس سخت افزاری که آنها را همراهی می کند، عملکردهای متفاوتی دارند. برای مثال، پردازنده‌های اینتل دارای تراشه‌های گرافیکی و حافظه ذخیره‌سازی هستند، به این معنی که برخلاف CPUهای استاندارد، می‌توانند دستورالعمل‌های پیشرفته‌ای را اجرا کنند.

CPU و حافظه
CPU از میلیاردها ترانزیستور میکروسکوپی ساخته شده است که تمام محاسبات لازم برای اجرای برنامه ها را بر روی دستگاه شما انجام می دهد. تمام اطلاعات مورد نیاز CPU در حافظه ذخیره می شود.

نحوه انتخاب بهترین پردازنده سرور
وقتی در مورد قدرت کامپیوتر صحبت می کنیم، CPU یا واحد پردازش مرکزی یک عامل اساسی است. CPU مسئول تمامی پردازش های پیچیده محاسباتی برای سرورهای خانگی، برنامه های کاربردی، ماشین های مجازی و غیره است. هر سال که می گذرد، پردازنده های بیشتری به بازار راه پیدا می کنند. بنابراین انتخاب بهترین CPU سرور به عنوان یک مصرف کننده ممکن است چالش برانگیزتر شود، به خصوص اگر شما یک فرد فنی نیستید. شما باید تمام اطلاعات و مشخصات لازم یک پردازنده سرور را بدانید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. تا پایان این مقاله، بهترین CPU سرور را بر اساس نیازهای فنی و بودجه خود پیدا خواهید کرد. همچنین، ما یک پیشنهاد عالی برای همه طرفداران پردازنده های اینتل داریم، پس با ما همراه باشید.

هنگام انتخاب بهترین پردازنده سرور، بهتر است کمی از اصول اولیه را بدانید، به خصوص اگر قصد ندارید هزینه زیادی را صرف یک CPU کنید. مشخصات کلیدی مانند سرعت ساعت، هسته ها، رشته ها و حافظه پنهان وجود دارد. بیایید در مورد تعریف آنها بحث کنیم.

سرعت ساعت
سرعت ساعت نشان می دهد که پردازنده شما با چه سرعتی می تواند محاسبات محاسباتی را انجام دهد. این مشخصات پردازنده خاص بر حسب گیگاهرتز (گیگاهرتز) اندازه گیری می شود. سرعت کلاک بالاتر به معنای اجرای سریعتر برنامه است.

هسته ها
هر هسته پردازنده وظایف پردازش فردی را انجام می دهد. یک پردازنده چند هسته ای می تواند چندین دستورالعمل محاسباتی را به صورت موازی پردازش کند.

موضوعات
Thread ها به تعداد پردازنده هایی که یک تراشه می تواند به طور همزمان مدیریت کند، اشاره دارد. تفاوت بین رشته ها و هسته ها در این است که هسته ها واحدهای پردازش فیزیکی هستند که مسئولیت پردازش های محاسباتی را بر عهده دارند. در مقابل، thread ها اجزای مجازی هستند که وظایف را مانند نرم افزار اجرا می کنند.

حافظه پنهان
حافظه پنهان یک منطقه بازیابی داده یا حافظه است که می توان به سرعت از طریق RAM به آن دسترسی داشت.

ارائه دهندگان اصلی پردازنده مانند  Intel و AMD اکنون انواع مختلفی از پردازنده ها را ارائه می دهند که در موارد زیر متفاوت هستند:

  • تعداد هسته ها
  • سرعت ساعت
  • حافظه پنهان متفاوت

بهترین پردازنده سرور برای Minecraft Server 2022
یکی از محبوب‌ترین بازی‌هایی که این روزها مورد توجه گیمرها قرار گرفته، بازی Minecraft است. هم بزرگسالان و هم کودکان ساعت ها را صرف این بازی کرده اند. بنابراین کاملاً قابل قبول است که مشتریان بیشتری به دنبال خرید بهترین CPU برای سرور Minecraft هستند.

داشتن یک سرور اختصاصی برای اجرای سرورهای Minecraft هوشمندانه است، اما ابتدا باید تمام جزئیات مربوط به عملکرد داخلی Minecraft را بدانید.

سرورهای Minecraft بر روی پردازش تک رشته ای اجرا می شوند و به همین دلیل، ممکن است فکر کنید که بهترین CPU برای سرور Minecraft، پردازنده ای با سرعت کلاک تک رشته ای بالا است. با این حال، وقتی صحبت از پردازش تک رشته ای می شود، یک CPU با سرعت کلاک بالا ممکن است بهترین انتخاب نباشد.

علاوه بر این، خرید یک CPU با هسته های بیشتر هیچ فایده ای نخواهد داشت. بهترین پردازنده سرور برای بازیکنان Minecraft، پردازنده ای با یک CPU یک هسته ای با سرعت کلاک بالا است. با این حال، انتخاب بهترین CPU برای تجربه آپتایم سرور Minecraft نیاز به کمی تلاش بیشتری دارد.

هنگامی که آخرین نسل پردازنده های اینتل و یک پردازنده AMD با کلاک مشابه در حال بازی هستند، پردازنده اینتل همیشه انتخاب بهتری است. هر 1 تا 2 سال، اینتل یک پردازنده به روز شده با 5٪ تا 10٪ افزایش عملکرد را برای همان سرعت ساعت منتشر می کند. بنابراین اگر دو و دو را کنار هم قرار دهید، به این نتیجه خواهید رسید که آخرین نسل پردازنده اینتل بهترین عملکرد ممکن را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

یکی دیگر از عوامل مهمی که باید در هنگام جستجوی بهترین پردازنده سرور برای  Minecraft در نظر بگیرید، حافظه و حافظه است. بهترین کار این است که یک سرور اختصاصی تهیه کنید که حداقل 8 گیگابایت رم را برای هر 50 بازیکن پشتیبانی کند. این تخمین ها بر اساس افزونه هایی که در Minecraft اجرا می کنید متفاوت است، اما شما این ایده را دریافت می کنید.

نکته کلیدی دیگری که بهترین پردازنده سرور شما را به سطح دیگری می برد، استفاده از SSD (درایو حالت جامد) به جای هارد دیسک استاندارد است. SSD سرعت بارگذاری نقشه را افزایش می دهد و عملکرد سرور شما را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام CPU برای سرور شما بهترین است، این جدول مقایسه پردازنده های برتر Minecraft را بررسی کنید.

بهترین CPU مجازی سازی 2022
انتخاب بهترین پردازنده سرور مجازی سازی یک چیز است و پیکربندی صحیح آن چیز دیگری است. یک پردازنده CPU با پیکربندی نادرست می تواند بر حافظه، ذخیره سازی و منابع شبکه تأثیر منفی بگذارد. در حال حاضر، بیایید روی عوامل مهم در انتخاب بهترین پردازنده سرور تمرکز کنیم.

برخی از پردازنده ها برای بهینه سازی مدیریت حافظه بهتر هستند، در حالی که برخی دیگر برای پشتیبانی از دستگاه های I/O ساخته شده اند. بنابراین یکی از پارامترهای اساسی که به ذهن می رسد میزان حجم کاری است که از CPU خود انتظار دارید.

تعریف مجازی سازی CPU
مجازی سازی CPU به انتزاع منابع پردازشگر فیزیکی در یک یا چند مدل منطقی اشاره دارد. بهترین CPU مجازی سازی یک Hypervisor (نوعی نرم افزار) دارد که می تواند این منابع را بدون دسترسی مستقیم به منابع سخت افزاری انتزاع کند. بهترین چیز در مورد Hypervisor این است که می تواند هر CPU فیزیکی را در یک CPU مجازی انتزاع کند. در نتیجه، تخصیص آن CPU مجازی به بارهای کاری مختلف بسیار آسان تر خواهد بود.

پیکربندی یک CPU مجازی سازی
اینتل و AMD انواع مختلفی از پردازنده ها را ارائه می دهند که همگی اهداف متفاوتی دارند. پیدا کردن بهترین CPU مجازی سازی کار سختی نیست. شما فقط باید لیستی از ویژگی های خاصی که می خواهید در تنظیمات مجازی خود پیاده سازی کنید تهیه کنید.

بهترین چیز در مورد پردازنده های اینتل و AMD این است که آنها فضای حافظه را از طریق بیت های بدون اجرا (NX) و اجرای غیرفعال (XD) ایزوله می کنند. به این ترتیب، خطر حمله به ماشین مجازی توسط بدافزارهای مخرب به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

اکنون که متوجه شدید چه ویژگی هایی برای انتخاب بهترین CPU مجازی سازی ضروری است، زمان آن رسیده است که لیست برترین CPU های مجازی سازی موجود در بازار را بررسی کنید.

بهترین پردازنده سرور

بهترین CPU برای Plex Server 2022
فرض کنید می‌خواهید محتوای رسانه‌های دیجیتال محلی را بدون توجه به جایی که هستید به چندین دستگاه پخش کنید. در این صورت، به یک سرور رسانه ای Plex نیاز دارید. همچنین، انتخاب بهترین CPU برای سرور Plex می تواند بسیار چالش برانگیز باشد، اما ما به آن خواهیم رسید.

اگر یک رایانه قدرتمند با سخت افزار واجد شرایط دارید، آماده راه اندازی سرور رسانه Plex خود هستید. با اشتراک ممتاز Plex Pass، بسیاری از ویژگی ها و خدمات جالب مانند:

  • فعال‌سازی/باز کردن رایگان برنامه‌های تلفن همراه Plex Pass
  • دسترسی به برنامه های Plex Labs: Plexamp – Plex Dash
    ضبط DVR
  • ویژگی های موسیقی ممتاز مانند سطح صدای بلند، محو شدن شیرین، و تجزیه و تحلیل صوتی
  • جریان/ترانکدینگ با شتاب سخت افزاری
    نگاشت تون HDR به SDR
  • نیازهای سرور Plex Media

دو جزء اصلی برای راه اندازی سرور Plex وجود دارد: سرور Plex و مشتری Plex.

  • سرور Plex: یک سرور رسانه ای برای نرم افزار Plex برای اجرا در پس زمینه برای پخش رسانه به درخواست مشتریان Plex.
  • سرویس گیرنده Plex: دستگاه مشتری مانند Amazon Fire TV برای پخش فایل ها از سرور رسانه Plex از طریق برنامه تلفن همراه Plex
    اگر می‌خواهید به محتوای خود به صورت محلی دسترسی داشته باشید، در اینجا چند پیشنهاد برای ذخیره‌سازی صحیح داده‌هایتان وجود دارد:
  1. درایو یو اس بی
  2. دیسک سخت خارجی
  3. هارد دیسک داخلی
  4. سرور UPnP
  5. سامبا
  6. NFS

چگونه مشکلات بافر Plex را حل کنیم
دلایل رایج برای مواجهه با مشکلات بافر در سرورهای Plex عبارتند از:

  1. سخت افزار سرور یا کلاینت کم مصرف
  2. فرمت های ناسازگار
  3. اتصال به اینترنت کند
  4. کمبود پهنای باند

مشکلات سخت افزاری زمانی رخ می دهد که چندین دستگاه متصل هستند، بنابراین شما به یک سرور یا ذخیره سازی متصل به شبکه (NAS) نیاز دارید که با قابلیت دستگاه مشتری مطابقت داشته باشد. اگر از دستگاه‌های سرویس گیرنده Plex TV رده بالا استفاده می‌کنید، یک دستگاه سرور پایین‌رده مانند Raspberry Pi یا سرور VPS ممکن است بهترین گزینه باشد. برای اطلاعات دقیق می توانید مقاله من در مورد بهترین گزینه برای سرور مدیا plex را بخوانید.

مشکلات اینترنت و پهنای باند زمانی رایج است که چندین تلویزیون دارید که به صورت 24/7 فعال هستند یا از راه دور محتوا را از یک سرور رسانه Plex پخش می کنید. انتخاب سخت افزار با کیفیت می تواند اکثر این مشکلات را حل کند. قابلیت Transcoding مهمترین عامل هنگام خرید سخت افزار سرور Plex است. اگر می‌خواهید مشکلات بافر را کاهش دهید، به سراغ گزینه‌های ارزان‌تر نروید. بعدا پشیمون میشی

آیا می توانم از Plex Media به صورت رایگان استفاده کنم؟
برنامه وب سرور رسانه Plex برای مشاهده رایگان است. تماشای محتوای رسانه برنامه های مشتری Plex به خرید درون برنامه ای 5 دلاری برای هر دستگاه نیاز دارد. Plex Pass احتمالا بهترین گزینه برای اکثر کاربران است.

آیا سرور مدیا Plex خوب است؟
بیشتر به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. Plex گزینه خوبی برای جریان IPTV (تلویزیون پروتکل اینترنت) نیست. از طرف دیگر، Jellyfin به دلیل ویژگی‌های توسعه مداوم آن برتری دارد.

ما تمام این اطلاعات را فقط برای رسیدن به اینجا پوشش دادیم. بهترین پردازنده سرور برای سرور Plex چیست؟

بهترین پردازنده سرور برای سرور Plex، پردازنده ای است که بتواند نیازهای شما را برآورده کند، مانند نوع محتوایی که می خواهید پخش کنید، تعداد کاربران، نسخه سرور Plex و غیره. اگر تنها کاربر Plex در خانه خود هستید. ، حداقل یک Intel Core i3 یا سریعتر بهترین گزینه برای شما خواهد بود. اما، اگر چندین کاربر بخواهند به طور همزمان استریم کنند، یک CPU با عملکرد چند هسته ای جامد مانند AMD Ryzen 5 3600 بهتر خواهد بود.

بهترین پردازنده سرور برای سرور خانگی 2022
اگر بهترین محصولات را می خواهید، باید تحقیقات خود را انجام دهید، و اینجاست که ما وارد می شویم. انتخاب بهترین CPU برای سرور خانگی می تواند چالش برانگیز باشد. این بخش تمام اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری نهایی را در اختیار شما قرار می دهد.

مهمترین سوالی که باید از خود بپرسید این است که هدف شما از خرید سرور خانگی چیست؟ اگر پاسخ شما “ذخیره داده ها” است، به یک CPU فانتزی و گران قیمت نیاز نخواهید داشت. اما اگر شما یک گیمر هستید و می خواهید از راحتی خودتان به امتیازات بالایی برسید، به یک CPU قدرتمند نیاز دارید.

در واقع، خرید بهترین پردازنده سرور برای سرور خانگی به این معنی است که تمام خانواده شما می توانند محتوای دیجیتال را پخش کنند و ساعت ها بدون مشکل بازی کنند. با این حال، داشتن یک شبکه ثابت ضروری است زیرا حتی کوچکترین تاخیر می تواند کل تجربه بازی شما را خراب کند.

اگر خانواده بزرگی دارید اما نمی خواهید چندین کامپیوتر بخرید، سرمایه گذاری روی بهترین پردازنده سرور برای سرور خانگی هوشمندانه ترین کاری است که می توانید انجام دهید. شما و تمام خانواده‌تان می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای منصفانه، بازی‌ها را ذخیره کرده و تمام محتوای دیجیتالی را که می‌خواهید پخش کنید.

خرید یک کامپیوتر ارزان قیمت برای ذخیره سازی و پخش فیلم ممکن است گزینه خوبی به نظر برسد زیرا معمولاً قیمت پایینی دارند، اما ما اصلاً این را توصیه نمی کنیم. طول عمر هارد دیسک های قدیمی محدود است و در صورت خرابی، تمام اطلاعات خود را از دست خواهید داد. بنابراین بهتر است به هر قیمتی از کامپیوترهای مستعمل دوری کنید.

اگر بهترین پردازنده سرور را برای سرور خانگی می خواهید که از چیزهای پیشرفته تری مانند مجازی سازی پشتیبانی می کند، به یک CPU سطح بالا نیاز دارید که ممکن است بیش از 300 دلار قیمت داشته باشد.

اگر شما یکی از خوانندگان ما در زمینه فناوری هستید، newegg را بررسی کنید تا بهترین پردازنده سرور را بر اساس نیازهای خاص خود بیابید.

در حال حاضر، احتمالاً در انتخاب بهترین پردازنده سرور سرور که متناسب با نیازهای فردی شما است کمی سردرگم شده‌اید، اما همه چیز در پایان بخش سؤالات متداول بسیار واضح‌تر خواهد شد.

بهترین مادربرد سرور 2022
بهترین مادربرد سرور معمولا بهترین طراحی را ندارد. با این حال، از نظر کیفیت و قابلیت اطمینان بیشتر آن را جبران می کند. برخلاف مادربردهای معمولی، مادربردهای سرور برای تحمل شرایط سخت طراحی شده اند. آنها گزینه های اتصال عالی و همچنین طول عمر بیشتری دارند. اگر می‌خواهید هزینه‌های خود را بدون به خطر انداختن اولویت‌های بازی خود کاهش دهید، استفاده مجدد از برد سرور استفاده‌شده راهی عالی برای انجام این کار است.

بهترین مادربرد سرور در میان این گزینه ها قرار دارد، بنابراین این جدول را با دقت بررسی کنید.

در اینجا چند اصطلاح دیگر را توضیح داده ایم که می تواند اطلاعات مفیدی قبل از انتخاب بهترین CPU سرور باشد.

چند پردازنده
تعریف در عنوان است. چندین پردازنده با هم کار می کنند تا وظایف را در یک سرور انجام دهند. هر پردازنده از مدار مجتمع، حافظه نهان و رابط اتوبوس تشکیل شده است. هر چه یک سرور پردازنده های بیشتری داشته باشد، عملکرد بهتری خواهد داشت. با این حال، این یک گزینه مقرون به صرفه نیست. بهترین راه برای کاهش هزینه ها، قرار دادن چندین پردازنده در یک سرور است.

هسته های متعدد
هر پردازنده مدارهای مجتمع زیادی دارد. دو یا چند پردازنده جداگانه برای ساخت پردازنده های چند هسته ای در یکی ادغام شدند. بهترین چیز در مورد پردازنده های چند هسته ای این است که سرورها می توانند فضای زیادی را ذخیره کنند و به ازای هر هسته اضافی، عملکرد خود را 50 درصد افزایش دهند.

موضوعات متعدد
خرید بهترین CPU سرور با ویژگی‌های threading متعدد به این معنی است که هر هسته می‌تواند دو (یا بیشتر) چرخه پردازش جداگانه را به طور همزمان اجرا کند. بنابراین، منابع استفاده نشده در هر پردازنده به طور موثرتری استفاده می شود و عملکرد کلی پردازنده افزایش می یابد.

چرا پردازنده های زنون اینتل را انتخاب کنیم؟
پردازنده های اینتل در صدر لیست بهترین پردازنده های سرور قرار دارند. هم رایانه های رومیزی و هم سرورهای تجاری می توانند از پردازنده های اینتل استفاده کنند. این پردازنده ها در مدل های مختلفی مانند Xeon، Pentium، Core I7، Core I9، Celeron و x86 عرضه می شوند. اینتل پردازنده های خود را در چندین سری از جمله Xeon E، Xeon W، Xeon D و Xeon Scalable ارائه می دهد.

پردازنده‌های Xeon اینتل پادشاه پردازنده‌ها برای کاهش دستورالعمل‌های محاسباتی برای ریزپردازنده‌ها هستند که امکان پردازش سریع‌تر و پراکندگی بار داده‌ها را فراهم می‌کنند و عملکرد بهینه را ارائه می‌کنند.

Intel Xeon E5 یک پردازنده با کارایی بالا است که از پیکربندی چند سوکت و سایر ویژگی های پیشرفته پشتیبانی می کند. این پردازنده ها ارزان نیستند، اما اگر به مزایای بلندمدت آنها نگاه کنید بهترین گزینه هستند. با این حال، اگر پول نقد ندارید و در حال حاضر به دنبال خرید نیستید، می توانید یک پردازنده Intel Xeon را با قیمت 45 تا 320 دلار در ماه اجاره کنید.

چه اجاره یا خرید کنید، مهمترین چیز این است که پول خود را برای بهترین CPU سرور موجود در بازار خرج کنید.

راه حل نهایی شما: VPS با پردازنده Intel Xeon
و اکنون در مورد آن پیشنهاد عالی که قبلاً به آن اشاره کردیم. همه بسته‌های VPS ما بر روی پردازنده Intel Xeon E52680 اجرا می‌شوند که در رده بهترین CPU سرور قرار دارد. بنابراین اگر به دنبال یک محصول عالی با قیمت مناسب هستید، راه حل های ارزان میزبانی ویندوز VPS را بررسی کنید و بهترین معامله خود را امروز تضمین کنید.

سوالات متداول
بهترین پردازنده سرور برای  چه سرور هایی مناسب است؟
ما تمام این مقاله را برای پاسخ به این سوال خاص نوشتیم. اما به طور خلاصه، CPUهای Core اینتل برای سرورهای سطح متوسط عالی هستند و CPUهای Xeon اینتل بهترین گزینه برای سرورهایی هستند که برنامه‌های فشرده داده را اجرا می‌کنند. اما اگر می‌خواهید بهترین CPU سرور را بخرید، تمام بخش‌های این مقاله را بخوانید و سپس لیستی از مزایا و معایب را بر اساس نیاز خود تهیه کنید.

چه دستگاه هایی از Plex پشتیبانی می کنند؟
برنامه های موبایل اندروید/ iOS.
تبلت های اندروید و iOS.
کامپیوترهای macOS/ Windows.
تلویزیون های هوشمند: LG، Samsung، Hisense، VIZIO و Roku TV.
دستگاه های جریان: آمازون الکسا. Amazon Fire TV. Android TV. اپل تی وی.
پلی استیشن و ایکس باکس.
آیا می توانم از لپ تاپ/کامپیوتر خود به عنوان سرور Plex استفاده کنم؟
Plex Media Server می تواند بر روی رایانه های Windows، Mac یا Linux اجرا شود. بهتر است از یک رایانه اختصاصی یا دستگاه ذخیره سازی متصل به شبکه (NAS) به عنوان سرور Plex استفاده کنید.

آیا Plex به CPU یا GPU نیاز دارد؟
سرور Plex به CPU نیاز دارد، زیرا اکثر سرورها از CPU برای رمزگذاری استفاده می کنند. از سوی دیگر، یک GPU (واحد پردازش گرافیکی) برای کارهای سنگین مانند انتقال از راه دور جریان های 4K به اندازه های مختلف نمایشگر مورد نیاز است.

آیا اینتل از مجازی سازی پشتیبانی می کند؟
آره. Intel® Virtualization Technology† (Intel® VT) کمک سخت افزاری گسترده ای را برای توابع مجازی سازی اصلی فراهم می کند. این فناوری یک گزینه عالی برای کسانی است که سرورهای کمتری دارند اما نیاز به مدیریت برنامه های بیشتر بدون به خطر انداختن عملکرد دارند. سرورهای مبتنی بر پردازنده Intel Xeon چند هسته ای به دلیل بهبود استفاده از دارایی، انعطاف پذیری فناوری اطلاعات، مقرون به صرفه بودن، صرفه جویی در مصرف انرژی و غیره در راس بازی قرار دارند.

چگونه می توان از آسیب های ناشی از گرمای بیش از حد به پردازنده اینتل خود جلوگیری کرد؟
پردازنده های Intel® دارای حفاظت حرارتی داخلی هستند. این فناوری به طور خاص برای تشخیص سطوح گرمای بیش از حد طراحی شده است، بنابراین هنگامی که پردازنده شما خیلی داغ می شود، محافظ حرارتی داخلی پردازنده را به طور خودکار خاموش می کند. در اینجا چند روش برای کاهش دمای CPU وجود دارد:

پیکربندی جریان هوا را در رایانه شخصی خود بررسی کنید
اطمینان حاصل کنید که فضای جریان هوای کافی بین همه کابل ها وجود دارد
کامپیوتر و فن خود را از نظر گرد و غبار چک کنید و حداقل هفته ای یکبار آنها را تمیز کنید
کدام پردازنده بهتر است رایزن یا اینتل؟
قبل از اینکه اینتل پردازنده های خود را با تراشه های Alder Lake عرضه کند، AMD بهترین گزینه برای پردازنده های بازی بود. در حال حاضر بهترین پردازنده سرور موجود در بازار اینتل است. با این حال، قبل از خرید باید نیازهای خود را در نظر بگیرید و با یک متخصص مشورت کنید.

نحوه انتخاب بهترین پردازنده سرور در 2022
نحوه انتخاب بهترین پردازنده سرور در 2022

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق برای هلیکس گیم محفوظ می‌باشد.