3 نوع تهدیدات، ریسک و خطرات حملات سایبری DDoS

سامان ملک پور
سامان ملک پور
در ابتدا از سرویس های وبلاگ شروع کردم سال 1393 و وقتی علاقه خودم رو به این زمینه دیدم بیشتر به روی طراحی وبسایت وقت گذاشتم و تونستم در زمینه طراحی و بهینه سازی وبسایت سایت تخصص کافی کسب کنم ولی برای من کافی نبود و در ادامه به سمت شبکه های اجتماعی و بهینه سازی موتورهای جست و جو رفتم و مهارت کافی در این زمینه رو کسب کردم و از سال 1401 به طور متمرکز به روی بحث تبلیغات ، هک رشد و MBA مطالعه میکنم و این مسیری هستش که من ازش لذت میبرم و پایانی نداره ....

آنچه در این مطلب می‌خوانید :

حملات سایبری DDoS و نوع تهدیدات

حملات انکار سرویس توزیع شده یکی از رایج ترین و جدی ترین تهدیدات سایبری است. دیر یا زود، تقریباً هر وب سایت اصلی با حملات سایبری DDoS مواجه می شود، اما در سال 2022، این مشکل به سطح جدیدی رسیده است.

تهدید واقعی و حملات سایبری DDoS

تعداد و شدت حملات هر سال به طور پیوسته در حال افزایش است. در سال 2020، گوگل به افزایش تصاعدی در حجم حملات سایبری DDoS اشاره کرد. ما می‌توانیم آن را در عمل ببینیم: در سال گذشته، افزایش 250 درصدی حملات نسبت به سال قبل وجود داشت.

امروز، رشد تصاعدی بر عوامل سیاسی قرار گرفته است، بنابراین آمار حوادث حملات سایبری DDoS ظاهراً در پایان سال تمام رکوردهای قبلی را خواهد شکست.

هر حمله موفقیت آمیز حملات سایبری DDoSمی تواند منجر به اختلال در عملکرد سایت شما، خروج مشتریان به سمت رقیب و کاهش سود شود. اگر یک منبع وب از نظر اجتماعی مرتبط باشد یا خدمات مهمی (مانند اطلاعات، ارتباطات یا نقل و انتقالات مالی) ارائه دهد، اتفاقی به مراتب بدتر می‌تواند رخ دهد: از دست دادن شهرت و اعتماد مشتری.

عواقب شهرت انکار سرویس طولانی مدت و مقابله با آن سخت است که با زمان و تلاشی که برای راه اندازی یک حملات سایبری DDoS لازم است قابل مقایسه نیست. هکرها معمولاً به دنبال ایجاد اختلال در ویژگی های اصلی وب سایت، مانند نمایش کاتالوگ یا صفحه پرداخت محصول هستند.

چه کسی ممکن است قربانی حملات سایبری DDoS شود

حتی در زمان صلح، بدون هکریست ها، حملات سایبری DDoS یک مشکل جدی برای بسیاری از صنایع است. بر اساس HelixGame، سایت های سرگرمی بیشترین حملات سایبری را در سال گذشته متحمل شدند – تقریباً 30٪ از تمام حوادث. پورتال های تجاری، سایت های آموزشی، منابع IT و مخابراتی با فرکانس تقریباً مساوی (10-13٪) از حملات سایبری DDoS متحمل شدند.

حملات سایبری DDoS

بیشتر حملات فصلی بوده و هنوز هم هستند. فروشگاه های منطقه ای (مانند گل، هدایا یا قطعات یدکی) معمولاً در طول فصل تعطیلات به یکدیگر حملات سایبری DDoS را سفارش می دهند تا مشتریان را از رقبا دور کنند. «حملات تعطیلات» علیه خطوط هوایی، اپراتور تور و خدمات فروش بلیت در گرمترین دوره‌ها سازماندهی می‌شوند، زمانی که بار زیرساخت‌ها در حال حاضر زیاد است (معمولاً رسانه‌ها از قبل دوره علاقه شدید کاربران به سایت‌های مسافرتی را گزارش می‌دهند).

خطرات بالاتر ناشی از Hacktivist ها

وضعیت از اواخر فوریه 2022 به طور قابل توجهی تغییر کرده است – به دنبال رویدادهای شناخته شده بین المللی، یک حمله گسترده توسط هکتیویست های فعال سیاسی به وب سایت های روسی آغاز شد. اولویت‌ها برای اهداف DDoS تغییر کرده‌اند: دولت، رسانه‌ها، وب‌سایت‌های اجتماعی و همچنین فروشگاه‌های آنلاین، بانک‌ها و سایت‌های دیگر مؤسسات مالی امروز بیشتر آسیب خواهند دید. برای بسیاری از آنها، حملات کنونی بزرگترین حملات تاریخ است.

زمان حملات به عمد انتخاب می شود – این آسیب پذیرترین نقاط در تقویم است که هجوم ترافیک مخرب حداکثر تأثیر را خواهد داشت. به عنوان مثال، اکثر ISP های روسی در روز پنجم ماه بعد هزینه اینترنت را دریافت می کنند و بیشتر کاربران درست قبل از آن روز پرداخت های خود را انجام می دهند. به همین دلیل است که هکرها یک یا دو روز قبل از موعد مقرر حمله به زیرساخت های ISP را آغاز می کنند و تا روز پنجم ادامه می دهند تا کاربران نتوانند از طریق حساب های شخصی خود پرداخت کنند. به این ترتیب، اتصال قطع می شود و ISP سود خود را از دست می دهد.

نمونه دیگری از رویکرد هکتیویستی را می توان در نحوه سازماندهی حملات DDoS برای از بین بردن زیرساخت بانک ها و برنامه های تلفن همراه آنها مشاهده کرد. چنین حملاتی در غروب‌های جمعه یا آخر هفته‌ها انجام می‌شوند، زمانی که تنها یک تغییر وظیفه در پشتیبانی فنی وجود دارد تا بازیابی بانکداری آنلاین طولانی‌تر شود و باعث ناراحتی بیشتر مشتریان شود.

پیامدهای حملات سایبری DDoS

اگر حمله سایبری به زیرساخت شما موفقیت آمیز باشد، با مشکلات زیر روبرو خواهید شد:

  • فلج موقت فرآیندهای تجاری به دلیل خرابی زیرساخت شبکه. بسته به نوع و شدت حمله DDoS، وب سایت شما در واقع برای چند ساعت یا بیشتر از کار می افتد.
  • هزینه های فنی در صورت بروز یک قطع بزرگ جهانی، سیستم‌های پشتیبان باید مستقر شوند که این امر مستلزم زمان، هزینه و تکنسین‌ها است.
  • صدمه به شهرت برای شرکت هایی که قابلیت اطمینان و راحتی بخش مهمی از تصویر آنها است، قطعی طولانی مدت می تواند ضربه ای جدی باشد. مشتریان به سادگی اعتماد خود را از دست می دهند و استفاده از سرویسی را که وعده در دسترس بودن 24 ساعته را داده بود، اما دیگر تمام روز در دسترس نیست، متوقف می کنند.
  • از دست دادن سود. ارتباط مستقیم آشکاری بین زمان توقف و تعداد سفارش‌ها و تبلیغاتی که از دست می‌روند وجود دارد. عواقب آن همچنین می تواند طولانی مدت باشد: مشتریان کمتر به داده های پرداخت در سایت هایی که از حملات DDoS محافظت نمی شوند اعتماد می کنند.
  • از دست دادن موقعیت در رتبه بندی موتورهای جستجو به دلیل عدم دسترسی. کاهش بودجه سئو، از دست دادن شناخت شرکت در بین مشتریان.

باج خواهی یا حملات سایبری موازی. یک حمله DDoS تنها می‌تواند بهانه‌ای باشد: برای مثال، درخواست باج برای توقف آن، انجام یک حمله موازی با ویروس‌های رمزگذاری یا سرقت داده‌های شرکت.

خطر جریمه شدن توسط دولت، به عنوان مثال، برای ارسال دیرهنگام گزارش‌های مالی، در صورتی که حمله DDoS در این مدت قرار گیرد و بر سیستم‌های مورد استفاده در سراسر کشور تأثیر بگذارد. Hacktivists اغلب حملات را به گونه ای سازماندهی می کنند که حداکثر ناراحتی را برای شرکت ها ایجاد کنند.

به عنوان یک قاعده، کسب و کارهای کوچک بیشتر نگران هزینه حفاظت DDoS هستند تا آسیب فوری ناشی از حملات. برای خرده فروشان بزرگتر، این درآمد از دست رفته است که اهمیت دارد. بسته به صنعت، آسیب به شهرت ممکن است خطر مهم تری باشد (به عنوان مثال، برای تجارت الکترونیک و مخابرات).

چگونه از عواقب آن جلوگیری کنیم

فعال کردن حفاظت حرفه ای DDoS تنها راه مقابله صحیح با حملات سایبری پیشرفته است که می تواند در هر زمان به سایت شما ضربه بزند. چنین خدماتی بیش از آن است که آن را در مدت زمان کوتاهی جبران کند، زیرا آسیب ناشی از یک حمله به اندازه کافی شدید ممکن است خسارات زیادی را به خصوص برای مشاغل کوچک ایجاد کند.

حملات سایبری DDoS

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق برای هلیکس گیم محفوظ می‌باشد.